Madeline De Stoffenmadam

My passion…

Me-Time…

Een reactie plaatsen

It’s all about making choices! En gisteren koos ik voor mij! 3 volle weken heb ik alleen naar mijn naaimachine kunnen kijken! Ale kom, die paar retouchkes buiten beschouwing gelaten (dat telt ni mee he!)

Maar gisteren was de maat vol! Na een fijne ochtend plankendael met de hartekkes en de hubby (die gisteren jarig was), en een drukke namiddag stofkes verpakken was het tijd voor MOI!

Met overlock onder de arm, en de al geknipte stof (2 dagen heb ik daarover gedaan, over dat knippen) voor de Julia Sweater vertrok de dees gisterenavond naar huis! Hubby ging nog iets drinken met de venten, hartekkes lagen in bed dus bibi had het “kot voor haar alleen”!

Screw de was, en het speelgoed dat nog verspreid lag! (Da gaat ni lopen he)

Charlotte vroeg al langer naar een kleed met zakken! Zo van die zakken waar ze “helemaal door kan” (?). ‘tIs een sweater geworden in plaats van een kleed, en helemaal door de zakken zal ze niet kunnen vrees ik, maar ze gaat content zijn!

Ik koos dus voor de versie van de Julia Sweater van Compagnie_M met de tunnelzak! En het mocht eens een wat stoerder stofke zijn voor dat hartekke van mij! Iets voor op haar jeans, en iets dat past bij hare “frak” (= leren jaske)! … ze weet wat ze wil dat kind van mij!

Wederom een zalig patroontje, duidelijk en het stak op iets meer dan een uur in elkaar! Ik zou er zelf ook eentje willen!

Voorlopig moeten we het stellen met foto’s zonder kind erin, ’t kind is ni thuis de komende week. Dat zal voor volgende week zijn!

Kraagje met flapkes

1981952_10152330740763497_7260079166207030117_n

 

Tunnelzakje

10155693_10152330740778497_4727670287940861732_n

 

En de volledige versie zonder kind erin!

1003589_10152330740768497_8731569990021227113_n

Patroon: Julia Sweater van Compagnie-M

Stof: bedrukte en uni tricot van hier

 

Auteur: Madeline De Stoffenmadam

Madeline = mijn 2 de naam * mama van mijn 4 hartekkes * Vrouw van een man uit de duizend * Druk Druk Druk * zou 48 uren in een dag willen * creatief * Naaien * Breien * haken * onrustige geest * prijst zich gelukkig met heel wat toffe vrienden en familie * gaat haar droom achterna en start in february 2014 met een stoffen en wol winkeltje!!

Geef een reactie

