Madeline De Stoffenmadam

My passion…

De eerste in een reeks van velen…

Een reactie plaatsen

Het ene valieske na het andere zag ik het afgelopen jaar bij haar passeren en iedere keer dacht ik… Die wil ik ook! Maar aangezien ik het afgelopen jaar (of is dat altijd zo geweest?) alleen maar tijd heb gehad voor snel-klaar projecten bleef dat schattige ding op mijn To-Do lijst staan.

Tot nu… het moest ervan komen; er zijn kooplustigen die wachten tot we aan de “op maat bestellingen” beginnen, en we  geven hier eind deze maand ook een workshop van! Ik kan moeilijk alles aan Tant Monique overlaten he! 😉

En wat ben ik content! Oke, ik heb gevloekt zenne, want die zelfgemaakte veel-te-dikke paspel in combinatie met die dikke rits… euh, niet ideaal. Het tornmesje heeft zijn werk gedaan, maar kijk; moeilijk kan ook! 🙂

Met die vintage canvas stof heb ik ook nog andere plannen, maar de tekeningskes kunnen ook perfect als applicatie dienen en komen schoon uit op de zware velour. Knip, de kartelschaar erin en met een “scheve rechte” het valieske vanvoor en vanachter gepimpt!

De velour riep mij al sinds hij geleverd werd, maar ik had niet onmiddelijk een projectje in gedachten… tot nu dus! En naast deze schat erfde ik van ons Bobonne ook nog een aantal stoffen om “U” tegen te zeggen. De stof met blauwe bloemen, die moet op z’n minst 30 jaar oud zijn en doet nu zijn werk als voering. Merci Bobonne, xxx

En nu ik weet dat dikke paspel + een dikke rits niet zo makkelijk samen te verwerken zijn in dit valieske zal die “en en” niet meer te zien zijn in de volgende valies! Het zal of een dikke rits, of een dikke paspel worden! 🙂

 

006

003

005
Stof buitenkant: Velours uit mijne winkel

Stof Voering: geërfd van ons bobonne

Patroon: Mon Atelier Couture

 

Auteur: Madeline De Stoffenmadam

Madeline = mijn 2 de naam * mama van mijn 4 hartekkes * Vrouw van een man uit de duizend * Druk Druk Druk * zou 48 uren in een dag willen * creatief * Naaien * Breien * haken * onrustige geest * prijst zich gelukkig met heel wat toffe vrienden en familie * gaat haar droom achterna en start in february 2014 met een stoffen en wol winkeltje!!

Geef een reactie

